راهکارهای ساده و کلیدی برای رفع گرفتگی لوله آشپزخانه

برای رفع گرفتگی لوله آشپزخانه، راهکارهای فراوانی وجود دارد که ما در این مقاله موثرترین و ساده ترین راه کار ها را به شما آموزش خواهیم داد.

راه های رفع گرفتگی لوله آشپزخانه

لوله آشپزخانه ممکن است به هر دلیلی مسدود شود اما روش های مهم و کاربردی برای رفع گرفتگی لوله آشپزخانه وجود دارد که ما به راحتی در منزل و بدون کمک لوله بازکن ها می توانیم این کار را انجام دهیم در ادامه مقاله به این راهکارهای ساده و عملی اشاره خواهیم کرد.

لوله بازکن دستی

ابزاریست ساده که در منزل همه ما یافت می شود ما می توانیم به راحتی برای رفع گرفتگی لوله آشپزخانه از این ابزار استفاده کنیم برای این کار کافیست قسمت پلاستیکی لوله بازکن دستی یا همان تلمبه دستی را روی دهانه چاه گذاشته و آن را به سمت پایین فشار دهیم با این کار ما خلا ایجاد می شود و موادی که باعث گرفتگی لوله آشپزخانه شده اند جابجا شده و به سمت بالا کشیده می‌شوند. باید به این نکته توجه داشته باشید که این کار را متناوباً و چند بار تکرار کنید.

چنانچه موفق به باز کردن لوله با استفاده از لوله بازکن دستی نشدید می توانید همین الان گوشی همراه خود را برداشته و چنانچه موقعیت محل زندگی شما در ستارخان و یا در نزدیکی آن می باشد می توانید از خدمات لوله بازکنی ستارخان در سایت برچسب استفاده نمایید و در کمتر از ۱ ساعت گرفتگی لوله های فاضلاب خود را از زمان درخواست تا حضور لوله بازکن در محل برطرف نمایید.

کاربرد جوش شیرین در رفع گرفتگی لوله آشپزخانه

جوش شیرین که در دسترس همه قرار دارد یکی از موادی است که به راحتی می‌تواند لوله آشپزخانه را باز کند برای این کار کافیست یک فنجان جوش شیرین را در سه لیوان آب جوش حل کرده و آن را داخل لوله آشپزخانه بریزید، چند دقیقه صبر کنید سپس آب جوش را داخل لوله آشپزخانه بریزید تا مواد باقیمانده آن شسته شود.
همچنین از جوش شیرین برای رفع بوی بد فاضلاب استفاده می شود. به این نکته دقت داشته باشید که هنگام استفاده از این مواد مراقبت دست یا سرخود باشید.

روش های خانگی در اکثر گرفتگی ها ممکن است به عنوان یک روش سودمند برای باز کردن لوله آشپزخانه به کار گرفته نشوند و نیاز باشد تا در کنار آنها یکسری اقدامات دیگر برای باز شدن کامل لوله ها انجام شود. از این رو شما بدون هیچ دغدغه ای و بدون نیاز به بیرون رفتن از منزل خود از طریق همین صفحه چنانچه ساکن یکی از مناطق غربی تهران هستید می توانید از خدمات لوله بازکنی غرب تهران در سایت برچسب به صورت شبانه روزی و حتی در ایام تعطیل سال استفاده نمایید.

سرکه و رفع گرفتگی لوله آشپزخانه به وسیله آن

ماده ساده دیگری که آن هم به راحتی در دسترس همه قرار دارد سرکه است سرکه سفید برای از بین بردن مواد غذایی و چربی باقی مانده داخل لوله آشپزخانه و رفع گرفتگی آن ماده مفید و راه حلی آسان است برای استفاده از آن تنها کافیست یک لیوان سرکه سفید را بدون هیچ افزودنی داخل چاه آشپزخانه ریخته و بعد از نیم ساعت آب داغ را روی آن بریزید، این آب داغ سرکه و رسوبات را با خود شسته و از بین می برد.

علتهای گرفتگی لوله آشپزخانه

آشپزخانه به دلایل مختلفی میتواند مسدود و یا گرفته شود اگر ما علت این گرفتگی را بدانیم به سرعت و به سادگی می توانیم آن را رفع کنیم همینطور از گرفتگی های بعدی پیشگیری کنیم.

ریختن پسماند و یا مواد غذایی داخل چاه

همیشه موقع شستن ظروف مقداری از غذای مانده روی ظروف دانه های برنج و یا تفاله چای ناخواسته وارد لوله آشپزخانه می شود که تجمع آنها به راحتی باعث ایجاد گرفتگی در لوله آشپزخانه می گردد راه حل جلوگیری از این مشکل استفاده از سبدهای صافی داخل سینک و یا توری برای لوله سینک می باشد که به کمک آن از ورود این ذرات به ظاهر کوچک و مسدود شدن لوله آشپزخانه جلوگیری می شود.

استفاده از آب سرد برای شستن ظروف چرب

شستن ظرفهای چرب با آب سرد به مرور باعث ایجاد گرفتگی در لوله آشپزخانه می شود. اغلب افراد روغن اضافی باقیمانده ظروف را داخل سینک ظرفشویی می ریزند چون فکر می کنند که روغن مایع است و به راحتی از لوله عبور می کند اما در عمل این کار باعث گرفتگی لوله سینک می شود زیرا آب سرد باعث نیمه جامد شدن و رسوب روغن داخل لوله می شود.
برای اینکه از این مشکل جلوگیری کنید حتماً موقع شستن ظرف های چرب از آب داغ استفاده کنید تا روغن از دیواره لوله عبور کند.آب داغ برای شستن ظروف چرب به راحتی از گرفتگی لوله آشپزخانه پیشگیری می کند.

گیر کردن اشیا داخل لوله آشپزخانه

گاهی ناخواسته اجسام کوچکی مانند دستمال، درب بطری، پیاز کوچک و غیره داخل چاه یا کف شور آشپزخانه می‌افتد و این کار باعث گرفتگی لوله آشپزخانه می شود. برای اینکه این اتفاق نیفتد باید برای قسمت کفشور آشپزخانه از درپوش استفاده کنید. همچنین ممکن است هنگام تمیز کردن کابینت ها و یا کف آشپزخانه تارهای مو تکه های غذا و یا آشغال های کوچک همراه با جریان آب به سمت کفشور آشپزخانه رفته و گیر کند. شما با استفاده از توری های مخصوص سرچاه آشپزخانه به راحتی می توانید جلوی این کار را بگیرید.

بعد از انجام این کارها اگر نیاز به لوله بازکنی داشتید کافیست با ما تماس بگیرید سایت برچسب از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب تهران دارای لوله بازکن های حرفه ای می باشد که شما می توانید به راحتی و در هر ساعت از شبانه روز با آنها تماس بگیرید تا مشکل گرفتگی لوله‌های منزل شما را رفع کنند.

گرفتگی لوله آشپزخانه علت های مختلفی می تواند داشته باشد که دانستن آن به سرعت رفع گرفتگی لوله آشپزخانه کمک می کند. ضمن اینکه با دانستن این دلایل می توانید از بروز گرفتگی ها پیشگیری نموده و با این کار نیازمند لوله بازکن ها نشوید.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

Author:

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *