هزینه لوله کشی آب سرد و گرم و عوامل موثر بر هزینه لوله کشی

هزینه لوله کشی

لوله کشی آب سرد و گرم و عوامل موثر بر هزینه لوله کشی

هزینه لوله کشی

سیستم لوله کشی از مهم ترین و حساس ترین قسمت های تاسیساتی ساختمان های مسکونی و تجاری است . آنقدر حساس که برای مثال در صورتی مواقعی مانند نشتی های کوچک به موقع رسیدگی نشوند هزینه سنگینی روی دست صاحب و مالک ساختمان می‌گذارند . فشار تحت آب همانقدر که روی اعصاب و روان است احتمال دارد نشان دهنده یک نشتی گرانقدر درپی و دیوارهای ساختمان و ضرر های سنگین وزن باشد . در منزل های دیرین احتمال دارد امن ترین کار این است که یکباره کل لوله کشی دیرین منزل را کورکنیم و لوله کشی نو و روکار را برای دوری از خطرها و مخارج احتمالی آینده جایگزین کنیم . شغل های لوله کشی و تاسیسات را مسلما بایستی به اشخاص کارشناس و باسابقه سپرد . خلاصه که‌این این داستان خیر مزاح بردار است و خیر می شود رمز و ته ش را رمز دستی بهم آورد . گه گاه احتمال دارد هزینه شغل های لوله کشی آب ساختمان خیلی بیش تر از تصور ما آب بخورد زیرا برای مثال لوله کش بدون چاره می شود دیوارها یا این که کف را بشکافد و تخریب نماید و طبیعتا آن‌گاه نیز مرمت و تروتمیز کاری . بیش تر متخصص ها لوله کشی آب ساختمان هزینه ها را مبتنی بر مواد و مصالح مصرفی و همینطور ترازو کار ما یحتاج اعلام می نمایند . انجام و به آخر رساندن پروژه های لوله کشی احتمال دارد از یک روز تا دو سه هفته مجال برنده شود و همین مسئله احتمال دارد گزینش کننده ترین مسائل در هزینه آخرین کار است .

مقدار و حجم کارهر چه ساختمان بزرگتر باشد متراژ لوله گذاری و کار فراتر می‌رود . هر چه تعداد اتاق ها و بخشها و طبقات فراتر برود پیچیدگی و مشقت کار افزوده می شود . بدین ترتیب هزینه لوله کشی آب منزل های یک سری خوابه و یک سری طبقه اضافه از منزل هایی با به عبارتی متراژ البته تعداد قسمت های کمتر است . هزینه لوله کشی با ارتقاء تعداد انشعابات مانند سینک های ظرفشویی و شیرآلات و خدمت های بهداشتی نیز طبعا ارتقاء می‌یابد . یک کدام از اقدامات حساس در تشکیل داد ساختمان لوله کشی است که بایستی به صحت صورت پذیرد . لوله کشی ساختمان امری دوچندان حساس و لازم است و در صورتی به صحت انجام نشود در آتی ایراد به‌وجود خواهد آورد . برای انجام صحیح لوله کشی ساختمان بایستی نکات فنی آن را رعایت کرد . گذشته از هر چیزی بایستی از لوله های با فرآورده مطلوب استعمال نمود تا آن‌گاه مخارج حفظ را کاهش دهیم . لوله و اتصالات پنج لایه از دیگر امکانات کیفیت بالاتری را ارائه عرضه میکنند و همین دلیل و بخش اعظمی از کارداران ما‌را در گزینش لوله پنج لایه مطمئن خیس می نماید

اتصالات جوشی اهل ایران و فرنگی گونه های و مارک های متفاوتی دارا‌هستند البته گزینش یک امکانات مطلوب و کارآمد به جور فرآورده و موادی که در ایجاد کرد آن به کار رفته است مربوط است .

ولی به‌این نکته هم بایستی دقت نمود که گزینش اتصالات جوشی استاندارد که کلیه تست ها را طی کرده و استانداردهای ممکن را دارا باشد , بایستی در حق تقدم قرار گیرد تا پس از نصب نیاز به بده بستان و . . نبده و بی ادله هزینه نصب و حفظ ارتقاء پیدا نکند .

انواع اتصالات مهم در لوله کشی آب سرد و گرم

هزینه لوله کشی

· زانویی ۹۰درجه ( LR )

· زانویی ۹۰درجه ( SR )

· زانویی ۴۵ رتبه

· زانویی ۱۸۰ رتبه ( LR )

· زانویی ۱۸۰ رتبه ( SR )

· سه راهی متساوی ( Equal Tee )

· سه راهی کاهنده ( Reducing Tee )

· تبدیل کاهنده نیز راءس ( Concentric Reducer )

· تبدیل کاهنده غیر نیز راءس ( Eccentric Reducer )

· درپوش ( Cap )

بوشن جوشی

اتصالاتی آهنی یا این که با اسم انگلیسی FITTING است . بوشن جوشی تحت عنوان رابط , انشعاب دهنده , تقسیم کننده , متصل کننده , تغییر تحول دهنده مسیرحرکت لوله , کاهنده سایز و انسداد کننده و . . . برای عبور سیالات مایع و گازی آیتم استعمال قرارمی گیرد .

بوشن نوعی اتصال که نیز به طور متساوی و نیز به طور تبدیلی می‌باشد که هر دو سمت آن دارنده دنده مادگی است .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

Author:

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *