بررسی آخرين اقدامات برای ساماندهي نخاله هاي ساختماني از سطح شهر

نخاله هاي ساختماني به مواد و مصالحي گفته مي شود که در عمليات تخريب سازه توليد مي شود . در مديريت کارها هر شهر اين ضايعات بخشی از اولويت هاي ساماندهي قرار مي گيرند .

ساماندهی نخاله های ساختمانی

اداره خدمات موتوري شهرداري اهواز جهت مديريت و ساماندهي نخاله هاي ساختماني در شهر اهواز اقدام به داير نمودن ستاد ساماندهي ضايعات و نخاله هاي ساختماني نمود .

در اين گفتار به آخرين اقدامات و فعاليتهاي انجام شده بوسیله اين اداره به مراد ساماندهي ضايعات ساختماني اشاره مي گردد .

هدف ها اوليه ستاد

۱ ) بهبود سيماي شهري و پاکيزگي معابر
۲ ) جلوگيري از آلودگي محيط شهر
۳ ) جلوگيري از ايجاد سد معبر جهت امنيت و آسايش شهروندان
۴ ) هدايت و آنالیز بر حمل پسماندهاي ساختماني از مرحله شهر و تخليه در محل هاي مجاز
۵ ) جلوگيري از تخليه نخاله ها در حاشيه و مبادي ورودي هاي شهر
۶ ) مکانيزه نمودن سيستم جمع آوري نخاله ها
۷ ) برنامه ريزي جهت به کارگیری بهينه از پسماندهاي قابل استفاده

لذا با جديت و پشتکار و برنامه ريزي دقيق و اختصاص وقت , نيرو و سعی کافي و با کارایی نيروهاي اين اداره فعاليت هاي ذيل راجع‌به ساماندهي خاک و نخاله ها انجام گرفت .

فعاليت هاي انجام یافته :

ساماندهي کليه خودروههاي فعال در اين بخش و صدور برچسب

يکي از راههاي کنترل و جلوگيري از تخلف کاميون داران حمل نخاله , ساماندهي آنان مي باشد . که در اين راستا اين اداره اقدام به دعوت از کاميون داران فعال در اين زمينه نمود و تشکيل پرونده و توجيه نمودن آنان مبادرت به صدور جواز و کد دار نمودن کاميونها نمود . لذا در صورتي که در حين فعاليت يکي از کاميون داران اقدام به تخلف نمايد , علاوه بر مبادرت قانوني عليه خلافکار و پرداخت جريمه از ادامه فعاليت جلوگيري مي شود .

بکارگيري اکيپ گشت زني در سطح شهر و حاشيه ها و برخورد با متخلفين برابر مواد قانوني دارای ارتباط

با دقت به وسعت شهر اهواز از نگاه مساحت و جمعيت و رو به افزوني بودن ساخت و سازهاي ساختماني درسطح شهر و به تبع آن عمليات هاي تخريب و توليد نخاله , حتمی بود که با سرکشي روزانه و گشت در سطح شهر نسبت به ارشاد و راهنمايي مالکان درخصوص روش تخريب و جمع آوري نخاله و شناسايي متخلفين اقدام به رویکرد اندازي دو اکيپ گشت در شرق و غرب اهواز نمود .

تعيين و مشخص نمودن محل هاي اثبات تخليه و دفن خاک و نخاله هاي ساختماني

بعداز انجام تحقيقات حتمی درخصوص دلايل تخليه و رها سازي نخاله ها در سطح شهر , مشخص گرديد که به دليل عدم وجود و معرفي محل مطلوب جهت تخليه نخاله ها بوده که منجر سوء استقفاده بعضي از مالکين و کاميون داران و تخليه نخاله ها در تراز معابر و بخشها مسکوني گريده است . لذا اين اداره مبادرت به تعيين و تخصيص دو محل مطلوب ) محل تخليه نخاله هاي شرق اهواز بنا شده در انتهاي بلوار دعبل خزاعي و محل تخليه نخاله هاي غرب اهواز بنا شده در مسير جاده اهواز ) ملاشيه ) و با رعايت قوانين زيست محيطي نمود .

جمع آوري نخال هاي رها سازي شده در بعضي از بخشها شهر

بعداز شناسايي محل هاي تجمع غيرقانوني نخاله ها در محدوه شهر که از سالهاي گذشته جمع آوري گردیده اند . لذا با توجه به وظيفه اي که به آن محول شده و بمنظور آسايش شهروندان و جلوگيري از ايجاد سد معبر و يا اتفاق بر اثر برخورد با نخاله ها و ديگر اثرات بهداشتي اين اداره اقدام به تمیز سازي با تجهیزات و هزينه هاي داخلي نمود . که مشتمل بر جمع آوري نخاله هاي روبروي شهرک جديد اکباتان , جمع آوري نخاله هاي پشت شهرک الهيه , جمع آوري نخاله هاي اطراف پل ششم ) فولاد ) و پيگيري جهت جمع آوري نخاله هاي شهرک مهديس

•صدور اخطاريه به شهروندان و اداراتي که اقدام به تخريب يا گودبرداري غير مجاز و رها سازي پسماندهاي ساختماني در معابر يا حاشيه شهر مي نمايند و پيگيري جهت جمع آوري آن‌ها

در بعضي مواقع مشاهده شده‌است که بعضي از مالکين يا اداره ها و اداره هاي دولتي يا خصوصي مبادرت به تخريب يا گودبرداري سوای جواز قانوني از اين اداره مي نمايند . که به تبع آن رها سازي نخاله ها در سطح معابر و يا محل هاي ممنوع مي باشد . لذا با تهيه و تنظيم اخطاريه قانوني و توزيع آن‌ها بين متخلفين اقدام نموده تا در صورت عدم همکاري و گرفتن مجوز از اين اداره از طريق مراجع قانوني پيگيري خواهد شد .

•مکانيزه کردن روش تخريب و گودبرداري و جلوگيري از طریق سنتي

در سابق تخريب به وسيله سنتي و دستي که تبعاتي از قبيل هزينه هاي زياد تخريب , احتمال آسيب هاي جسمي و جاني و . . . داشته باشد . لذا اين اداره با مکانيزه کردن روش هاي تخريب و گودبرداري تا در پيشرفت کار و جلوگيري از تبعات ياد شده جلوگيري شود .

•پيگيري خريد يک قطعه زمين جهت تخليه و دفن نخاله ها

با دقت به وسعت و پراکندگي کار در سطح شهر , محل هاي تخليه جانور جوابگو نمي باشند . لذا اين اداره در حالا پيگيري و گفتمان جهت خريد يک قطعه زمين و اختصاص آن به محل تخليه و دفن نخاله مي باشد .

•برخورد با شرکتهاي خلافکار و جلوگيري از ادامه فعاليت آن‌ها در سطح شهر

چندين کمپانی که اقدام به تخلف و سرپيچي از قوانين و قوانین ستاد ساماندهي نخاله هاي ساختماني اين اداره اقدام نموده اند از ليست شرکتهاي ارائه خدمات در زمينه تخريب و گودبرداري حذف تا از تخلفات بعدي جلوگيري شود .

•پيگيري جهت برنامه ريزي و رویه اندازي مرکز بازيافت نخاله هاي ساختماني

طي تحقيقات صورت گرفته مشخص شده‌است که در بعضي از شهرها با شیوه اندازي محل هاي بازيافت پسماندهاي ساختماني اقدام به توليد مواد اوليه بتن سازي و . . . مي نمايند . لذا اين اداره در حالا مهیا کردن طرحي جهت احداث راس بازيافت نخاله هاي ساختماني در شهر اهواز مي باشد .

•مذاکره با پليس راهور و ناجا جهت بکارگيري و استفاده از کارکنان کادري در حيطه ساماندهي نخاله ها

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

Author:

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *