راه اندازی اولین آژانس خاک و نخاله در سطح شهرهای تهران و بندرعباس و چند شهر دیگر

او‌لین آژانس حمل خاک و نخاله با شرکت کردن ستاد پاکیزگی شهر تهران در حیطه ۵ راه اندازی شد .

آژانس حمل خاک و نخاله ساختمانی

به نقل از ایسنا , یدالله کاظمی – نائب رئیس امور شهری و فضای سبز حیطه ۵ – بابیان این مقاله افزود : با دقت به پرورش ساخت و سازها و طبق بررسی‌های صورتی گرفته در شبانه ‌روز تعدادی برابر زباله , خاک و نخاله ایجاد میشود که‌این چالش علاوه بر ناهمگونی سیمای شهر سبب به مزاحمت در تردد و تولید تصادفات می‌گردد .

او افزود : در همین راستا سازه به سیاست‌های شهرداری تهران با شرکت کردن ستاد پاکیزگی تهران و بازیافت ناحیه او‌لین تاکسی حمل خاک و نخاله به طور پایلوت در حیطه ۵ فعال‌سازی شد .

کاظمی در اشاره به طریق کار تاکسی اظهار کرد :

طبق هماهنگی‌ انجام شده با حوزه شهرسازی صادر شدن جواز عملیات ساختمانی مشروط به بسته شدن قرار داد با تاکسی و استعلام میزان پسماند خاک و نخاله است .

نائب رئیس امور شهری حوزه‌ الزام همیاری با آژانس خاک و نخاله در صادر شدن جواز حفاری را از برنامه‌های آینده برشمرد و افزود  طبق برنامه پیش‌بینی شده با هماهنگی ارگان‌های خدماتی ( آب , برق , گاز و مخابرات ) در آتی صادر شدن هر جور جواز حفاری نیازمند رعایت ملزومات اجرایی در حمل خاک و نخاله و همیاری با تاکسی مذکورخواهد بود .

کاظمی با اشاره به تاثیر‌گذاری زیست محیطی عمل تاکسی حمل خاک و نخاله اعلام کرد با آغاز عمل آژانس با استفاده از ضایعات ساختمانی در بسترسازی خیابان‌های در حالا احداث کاهش هزینه‌ها را هم به دنبال خواهد داشت .

او همینطور پباده سازی مخازن منحصربه‌فرد ساختمان‌های در درحال حاضر تعمیر را از سایر برنامه‌های پیش‌بینی شده تیتر کرد و افزود : آژانس در ساختمان شهرداری بومی است و اطلاع‌رسانی لازم انجام یافته است .

آژانس خاک و نخاله شهر بندرعباس فعال سازی شد

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس اظهار‌کرد :

آژانس حمل خاک و نخاله شهر بندرعباس در اداره مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس با همیاری بخش خصوصی راه اندازی شد .

به نقل از ارتباط ها همگانی و کارها دربین الملل شهرداری بندرعباس , حمید جمالی بابیان این مقاله افزود با توحه به زمینه ساخت و سازها در شهر بندرعباس , اداره مدیریت پسماند شهرداری با مشارکت بخش خصوصی اقدام به فعال سازی آژانس حمل خاک و نخاله نموده است .

جمالی با اشاره به طریق عمل این تاکسی اذعان کرد : طبق هماهنگی‌ انجام یافته , از این پس تمامی اشخاص و همشهریانی که قصد ساخت و ساز دارا‌هستند حق تخلیه نخاله در پیاده روها را نداشته و می بایست نخاله‌های خویش را در باکس‌های منحصربه‌فرد که به همین بهانه تهیه و تنظیم شده تخلیه کنند و در غیر این صورت از عمل ساختمانی آن‌ها پرهیز می‌گردد

مدیرعامل اداره مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس اعلام کرد :

همگی اشخاص بایستی نسبت به اجاره و استقرار جعبه در محل احداث ساختمان خویش مبادرت کنند .

او افزود : شهروندان می توانند جهت تهیه  جعبه با شماره  مربوطه تماس و به اجاره جعبه اقدام کنند و بعداز پر شدن جعبه با ارتباط تلفنی با پیمانکار ذی‌ربط نسبت به انتقال نخاله ها و یا این که نصب جعبه تازه مبادرت کنند .

مدیرعامل اداره رئیس پسماند همیاری با آژانس خاک و نخاله را از لازمات ادامه کار ساختمان‌های در درحال حاضر ساخت برشمرد و خاطرنشان کرد : با آغاز کار این تاکسی , از دپو نخاله در لبه معابر خودداری به کار خواهد آمد که زیبایی هر چه بیشتر منظر شهری را به همراه داراست .

مدیرعامل اداره مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس اعلام کرد طبق مصوبه شورای شهر بندرعباس و با همیاری اداره مدیریت پسماند آژانس‌های خاک و نخاله با انگیزه ساماندهی خاک و نخاله شهر بندرعباس فعال سازی شده‌است . این در حالی است که تولیدکنندگان خاک و نخاله مکلف اند , دراین مورد قانونمند کار نموده و اضطراری است که ساز و کاری تولید شود تا ساماندهی میان عوامل مؤثر غیرموظف تولید شود .

او با اشاره به لزوم یادگرفتن مردمان و دست اندرکاران ساخت خاک و نخاله , بوسیله تیم‌های کارشناسی اداره رئیس پسماند , اظهار کرد : ‌ ساخت کنندگان پسماند مکلف می باشند گذشته از آغاز عملیات ساختمانی به شهرداری‌های بخشها مراجعه کرده و جواز حمل پسماندهای ساختمانی مربوط را با رعایت قوانین اخذ نمایند که‌این دستور به خواسته کاهش آلودگی ناشی از آن است .

مدیر عامل اداره مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس تأکید کرد :

درسمت اصل پنجاه قانون اساسی کشور کشور ایران و به مراد محافظت محیط زیست و در جهت اجرای قانون مدیریت پسماند خصوصاً ماده ۵ آیین نامه اجرایی آن عملیات تخریب , حمل , جمع‌آوری و دفن نخاله‌های ساختمانی و عمرانی ساماندهی میشود .

او افزود هم اکنون انتقال و حمل خاک و نخاله بوسیله بخش خصوصی انجام می گیرد و شهرداری می بایست با دقت به قانون مدیریت پسماند , این برنامه را به طور جدی پیگیری نماید .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

Author:

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *