ضرورت نظارت بر حمل نخاله های ساختمانی به وسیله خودروهای مجاز در سطح شهرستانها امری حیاتی است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهارستان : نظارت بر حمل نخاله ها توسط خودروهای مجاز در شهرستان ضروری است
مدیر سازمان حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان از برگزاری گرد‌همایی کمیته سیاستگذاری جهت دهی پسماندهای عمرانی و ساختمانی با حضور کارشناسان شهرداری و سازمان حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان در محل شهرداری گلستان خبر بخشید .

نظارت بر حمل نخاله ها توسط خودروهای مجاز در شهرستان ضروری است

به نقل از تارنما آگهی محیط زیست استان تهران ( سامات ) , شیدا اکار با اشاره به اهمیت مورد نخاله های ساختمانی و ازدیاد آنان در شهرستان و لزوم جهت دهی این شرایط و اجرای هرچه سریعتر مصوبات گرد هم آیی کارگروه مدیریت پسماند , تصریح کرد : نخاله های موجود در‌این شهرستان در بخش های متعدد متفرق و تلنبار شده یا این که بوسیله اشخاص فرصت طلب از بیرون از شهرستان و یا این که از تعمیرات ساختمانی و ساخت و سازهای دورن شهری ساخت و تخلیه می گردند و به وسیله خودروهای سوای جواز حمل و متاسفانه در دست ترین مکان تخلیه میگردند .

او افزود : با عنایت به این‌که این فرمان موجب تخریب و آلودگی زیست محیطی می‌شود در این باره لازم است اداره رئیس پسماند شهری و روستایی برتعمیرات ساختمانها و صادر شدن مجوزهای ضروری در مورد تخریب و مرمت و همینطور حمل نخاله ها به وسیله خودروهای مجاز محاسبه واجب را داشته باشند .
اکار اظهار داشت : : همینطور درین گردهمایی مقرر شوید که شهرداری با دقت به موقعیت و با هماهنگی اداره مدیر پسماند نسبت به ساماندهی و جمع آوری نخاله های ساختمانی مبادرت کند .

حمل نخاله

تردد شبانه کامیون های حمل نخاله و افزایش آلودگی تهران

عصر خودرو – معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت : فعالیت کامیون های سنگین حمل مصالح و نخاله در آخرها شب , مرجع مهمی در افزایش ذرات آویزان شهر تهران میباشند .
تردد شبانه کامیون های حمل نخاله و افزایش آلودگی تهران
به نقل از مقر خبری«عصرخودرو» به گزارش باشگاه خبرنگاران برنا ; سعید متصدی نائب رئیس محیط زیست انسانی اداره حفاظت محیط زیست در شبکه تلگرامی خویش نوشت : ممنوعیت جنبش کامیون های سنگین وزن حمل مصالح و نخاله در ساعت ها روز منجر کاهش غلظت ذرات آویزان آلاینده می شود .
در آخرها شب و هنگام کار های تأمین مصالح برای ساختمان‌سازی و حمل نخاله بوسیله کامیون‌های فرسوده و گازوئیلی , پیک ذرات آویزان پروسه رو به بالا دارااست که‌این دستور منشا مهمی در ارتقا ذرات آویزان در شهر تهران به حساب آورده می شود .
براساس ضابطه , سوق دهی رفت وآمد کامیون‌های در جهت تأمین مصالح برای ساختمان‌سازی و حمل نخاله , وظیفه شهرداری‌هاست و بایستی عمل آنان در قالب شرکت‌های ثبت شده مدیر شود .

در شهر تهران روزمره حدود ۱۸۵۹۶ تن نخاله ساختماني توليد مي‌شود كه كيفيتي ناهمگون و غیرمناسب دارااست . علم مديريت مواد زايد جامد , نياز به آگاهي از چگونگي جمع آوري , بازيافت , دفع و آشنایی تركيبات نخاله هاي ساختماني داراست . در اين پژوهش ضمن تدوين پرسش طومار , نظرسنجي از مسوولان شهرداري بخش ها ۲۲ گانه شهر تهران در زمينه چگونگي جمع آوري , دفع و بازيافت نخاله هاي ساختماني انجام گرفته است .
اندازه خاك و نخاله دفع شده در تهران از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۲ جمعا ۱۹۸ , ۱۰۲ , ۹۷ تن برآورد شده , كه , میزان نخاله هاي دفع شده در سال ۱۳۸۲ در گودهاي اطراف تهران نزدیک به ۶۷۸۷۶۰۳ تن است .

اندازه خاك و نخاله دفع شده در گود آبعلي در سال ۱۳۸۲ , مجموعا ۴۸۷۸۰۵۸ تن است كه تعداد سرويس ماشین ۵۳۱۹۰۰ در سال بوده است كه اين رقم ۷۲ % از كل آوارهاي دفع شده در گودهاي اطراف تهران را مشتمل بر مي‌شود .
براساس بررسيهاي انجام گرفته , اندازه مواد بازيافتي به كل نخاله ها در گود آبعلي در سال ۱۳۸۲ , ۴ – ۱۰×۶۲/۱۱ درصد بوده است كه از میزان مواد بازيافتي گودآبعلي به كيلوگرم در سال ۸۲ , بدست آمده است . در راستاي توسعه و گسترش پايدار شهري مي‌توان از مطالعات صورت گرفته در طراحي پارک ها , صاف شيبها , محوطه سازي و راهسازي و غيره تحت عنوان مصالح پركننده , زهكش و زيرسازي به کارگیری نمود .

اکنون , ذخيره سازي , توده ‌آوري و حمل اين زايدات , بوسیله بخش خصوصي صورت مي‌گيرد و چک و هدايت آن بر عهده ستاد پاكيزگي و تمیزکاری شهر تهران ; كه يكي از چندين ستادي اداره بازيافت است , انجام مي شود .
به‌وجود آوردن روشي سيستماتيك براي عده آوري , حمل , دفع و بازيافت خاك و نخاله در مرحله شهر تهران گامي اثرگذار در پيشبرد هدف ها توسعه و گسترش پايدار خواهد بود .

ضرورت مدیر کامیون‌های حمل نخاله‌رییس سازمان محیط زیست شهر تهران بابیان این که کامیون‌های مخصوص حمل نخاله‌های ساختمانی می بایست مدیر و مجهز به GPS شوند , تاکید کرد :

حمل نخاله

ضروری است تصفیه‌خانه شیرابه راءس دفع آراد کوه به‌روزرسانی شود

محمدحسین بازگیر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که در حوزه مدیریت پسماند شهر تهران دو تیم درگیر عمل میباشند , بیان کرد : یکی آنها گود آبعلی است که پسماندهای عمرانی و نخاله‌های ساختمانی شهری در این جا رئیس می گردند و دیگری مجتمع پردازش و دفع آرادکوه است که زباله‌های خانگی به آن‌جا حمل میگردد .
مدیر سازمان محیط زیست شهر تهران بابیان این که در تارنما آرادکوه روزمره بیشتراز ۸۰۰۰ بدن آشغال وارد میشود , تصریح کرد : جزء این زباله‌ها پردازش و بازیافت و قسمتی دیگری به کمپوست تبدیل میشوند . همینطور یک آشغال سوز مرکزی ۲۰۰ تنی و محلی برای دفع پسماندهای طبی در‌این وب سایت موجود هست .

بازگیر ادامه اعطا کرد : در گود آبعلی هم یک واحد بازیافت شن و ماسه به گنجایش حدود ۴۰۰۰ تن و یک سیستم هاضم زباله‌سوز با گنجایش ۳۰۰ تن برای ایجاد برق از زباله‌ها موجود است .

او با اشاره به این که روزمره به‌طور میانگین حدود ۵۰ هزار بدن نخاله‌های ساختمانی و پسماندهای عمرانی به گود آبعلی وارد میگردد , تصریح کرد : هر دو راس دفع پسماند آبعلی و آرادکوه نیاز دارا‌هستند تا به‌طور دائمی به‌روزرسانی شوند . اختلال دارای اهمیت ما در وب سایت دفع پسماند آرادکوه متصاعد شدن بوی نامطبوعی از آن است تا جایی که در مسیر فرودگاه امام ( ره ) هم این رایحه احساس می شود .

مدیر سازمان محیط زیست شهر تهران بابیان این که اختلال گود آبعلی هم طول آشغال و دپوی دوچندان در آن است , اعلام‌کرد : حجم متعددی از آشغال طی سال های زیاد دراین مکان دپو شده‌ است . هرچند که در سال‌های اخیر اقداماتی برای بهبود حالت زیست‌محیطی این محل صورت گرفته البته هنوز کفاف نمیدهد .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

Author:

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *