چرا سازمان مدیریت پسماند جریمه‌های چشمی پیمانکاران حمل نخاله ساختمانی و عمرانی را رد کرد؟

پیرو نشر گزارش مردمی در رابطه اعتراض شرکت‌های پیمانکار حمل نخاله ساختمانی در خبرگزاری ایسنا اداره مدیر پسماند شهرداری تهران در توضیحی جریمه‌های چشمی شرکت‌های پیمانکارحمل نخاله ساختمانی را رد کرد .

سازمان پسماند جریمه‌های چشمی پیمانکاران حمل نخاله را رد کرد

, جواب اداره رئیس پسماند شهرداری تهران پیرو به شرح ذیل آمده است :

«سلام علیکم

با صلوات بر محمد و آل محمد ( ص ) و احترام ; در جواب به مقاله نوشته شده در خبرگزاری ایسنا با مسئله «اعتراض شرکت‌های پیمانکار حمل نخاله ساختمانی به جریمه‌های چشمی شهرداری» به استحضار میرساند :

کامیون‌ها و سرویس‌هایی که به طور غیرمجاز مبادرت به تخلیه خاک و نخاله در اماکن و پیاده روها میکنند , تنها جزء تخلفات پیمانکاران و کامیونداران است که اکیپ‌های اجرایی اداره مدیریت پسماند با آن مواجه هستند و موردها تخلف را گزارش میکنند و قابلیت و امکان ندارد مورد ها اعلامی پیش از کل تخلفات انجام یافته باشد .

محاسبات تعداد سرویس‌های حمل پسماند هر کامیون مبتنی بر محاسبات حجم گودال‌ها و معادن هست و آن محاسبات چشمی و بر طبق حدس و گمان نبوده , بلکه با دوربین‌های نقشه‌برداری اندازه‌گیری شده و در صورتی پایان کار حجم کم یا این که بسیار گردد , نظر می‌گردد .

مبالغ دریافتی و رقم خورده سازه به مصوبه هیات مدیره اداره مدیر پسماند مبلغ ۶۵۰۰۰ ریال هست و برابر ماده ۱۶ توافقنامه فی‌مابین اداره و اتحادیه کامیونداران شهر تهران در صورتیکه که پیمانکار در مکان‌هایی که ما یحتاج مالکین میباشد محموله خویش را فارغ از هماهنگ شدن با ستاد ( معاونت پسماندهای ساختمانی و عمرانی فعلی ) تخلیه کند ( مثال خاک ) مبلغ ۳۰۰۰۰۰ ریال تحت عنوان جریمه دریافت می‌شود که ولی غرض از جریمه خسارتی است که از بابت این تخلیه‌های غیرمجاز به شهرداری تهران وارد می گردد و مبنای محاسبات تعداد سرویس تخلیه هست .

 حمل نخاله ساختمانی

در بند ۳ توافقنامه فیمابین , همگی خودروهای فاقد کارت مسیر و یا این که خودروهایی که اعتبار کارت رفت وآمد مسیر آن‌ها از زمان مجاز ( ۱۵ روز بعداز پایان بازه زمانی کارت ) قبل باشد , در صورت بارگیری به ازای هر کامیون مبلغ ۳۰۰۰۰۰ ریال دریافت می‌شود که مورد موافقت اتحادیه مذکور قرار گرفته است .

به نسبت دادن بند ۱۳ توافقنامه مذکور که اشعار می دارد : نرخ نو تمامی هزینه‌های درج شده در‌این توافقنامه در جلسه‌ای که در نصفه اولیه اسفند ماه هر سال اجرا مي شود , تغیین می‌شود و از اولیه سال آینده قابل انجام هست و در صورت عدم توافق و تشکیل گرد‌همایی نرخ تورم بانکی حیث و اجرا می گردد .

این اداره در جهت حمایت از قشرها آسیب‌پذیر جامعه که رانندگان با شخصیت حمل کننده پسماندهای ساختمانی و عمرانی را هم دربرگیرنده می‌شود و در مسیر منویات منزلت معظم رهبری مبتنی بر عدالت اجتماعی و حمایت از کار و سرمایه اهل ایران , علیرغم ارتقا تورم از سال ۱۳۸۹ مطابق با نرخ اعلامی از سمت بانک مرکزی تا به امروز هیچگونه ارتقا ارزش پیرامون مورد ها مطروحه در زمینه‌ی صادر شدن کارت رفت وآمد , صادر شدن برگ مسیر و اخذ ضرر وارده که برخی بر اثر تخلفات اعضای صنف یاد شده صورت قبول میکند , نداشته است .

برای تنویر و روشن شدن اذهان همگانی , مراحل صادر شدن مجوزهای حتمی به طور سیستمی و سوای دخالت عامل ها انسانی و در ۱۲۳ محل کار سرویس ها الکترونیک شهر تهران انجام گرفته و هیچگونه دخل و تصرفی از بابت تولید تخلف و یا این که هرگونه اخلال در کارها اداری صورت نمی‌پذیرد و این اداره با اعتنا به اطمینان بی نقص به درستی و تندرست عملیات اداری و اجرایی از فرآیندهای رقم خورده آمادگی پاسخگویی بدون نقص به هرگونه شبهه و ابهامی را در این باره دارااست و مستندات رسمی و اختیاراتی که قانون مدیریت پسماندها و شورای با شخصیت اسلامی شهر تهران ثبت کرده است را ملاک و میزان کار خود قرار داده است .

شایان ذکر است که اداره مدیر پسماند طی چندین سال اخیر و با اعتنا به وظیفه‌های ذاتی خود تحت عنوان دستگاه محاسبه عالیه هیچگونه استفاده از سرویس ها ماشین‌آلات و وسایل نقلیه رانندگان و کامیونداران در جهت پاک سازی پیاده روها و بزرگراه‌ها درباره‌ی تخلیه‌های غیرمجاز و ریزش کامیون‌ها ننموده است . »

رفت وآمد خودروهای عبوری در شهرک قائم ( عج ) در شمال تهران کانالیزه شد

عصر اتومبیل – معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری حوزه‌ یک تهران بیان کرد : تردد خودروهای عبوری در شهرک قائم ( عج ) کانالیزه شد .

 حمل نخاله ساختمانی

تردد خودروهای عبوری در شهرک قائم ( عج ) در شمال تهران کانالیزه شد

به نقل از مقر خبری «عصر خودرو» به گزارش مهر , عبدالمطلب توجهی بابیان این‌که رفت وآمد خودروهای عبوری در شهرک قائم ( عج ) کانالیزه شد , اظهار داشت : به مراد تعریض , ایمن سازی و حذف خط بوستان پیرامون عرصه , بهسازی فضای سبز , سوق دهی و نظم گزیده به رفت وآمد خودروها , روان سازی ترافیک , ارتقا ایمنی رفت وآمد عابرین پیاده و خودروهای عبوری , کاهش تصادفات و تخلفات رانندگی و حل مشکل گره ترافیکی , عملیات تصحیح هندسی عرصه قائم ( عج ) به انجام رسید .

او خاطرنشان کرد : تراز اولیه این پروژه در قالب تخریب روکش آسفالتی جداول و باغچه های لبه عرصه بوسیله یک دستگاه لودر در دو شیف کاری و بصورت شبانه روزی آغاز شد و حمل نخاله های حاصل از تخریب با حدود ۶۰ دستگاه کامیون با ظرفیت حمل تقریبی ۱۲ بدن به انجام رسید .

توجهی بیش تر کرد : در مرحله دوم طرح نسبت به تسطیح و اجرای عملیات جدول گذاری با استفاده از جداول کانیو قائم و افقی مبادرت شد .

نائب رئیس شهر دار حوزه‌ یک تهران افزود : در فاز دوم اجرای این عملیات , لچکی های پیرامون عرصه مطابق طرح تایید شده سازمان کل مهندسی و ایمنی و ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران احداث و قابلیت و امکان دسترسی بدون واسطه اهل یک محل شهرک محلاتی به عرصه قائم ( عج ) هم مهیا می شود .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

Author:

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *