مسئله نخاله های ساختمانی , بلای جان جاده های برون شهری ورامین و قرچک چیست

قائم جایگاه معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در رابطه سرانجام نخاله های برجا باقی مانده از اتفاق پلاسکو خاطرنشان کرد : هر نوع تصمیم گیری درباره ی نخاله های این اتفاق , مشروط به تصمیم و فرمان قضایی است .

نقشه شهرداری برای نخاله های ساختمانی رخداد پلاسکو

به نقل از مقر خبری شورا آنلاین منصور باقرصاد با اشاره به این‌که در حدود ۲۲ هزار بدن نخاله دربرگیرنده آهن آلات و نخاله ساختمانی بعد از رخداد پلاسکو گردآوری و به محل زمینی هفت هکتاری انتقال داده شده‌است , اعلام کرد : فعلا این محل , پایین حیث بدون واسطه رده قضایی و نیروی نتظامی بوده و کار جستجو نخاله ها یک‌سری روزی است که آغاز شده‌است .

قائم رده معاونت خدمات شهری شهرداری تهران اعلام کرد : اکنون تراز تفکیک زباله برای جداسازی اموال مکشوفه انجام می شود و درین تراز آهن آلات هم جداسازی می شود .

او اذعان کرد : سازه بر تصمیم رده قضائی , نخاله ساختمانی اتفاق پلاسکو بعداز اتمام جستجو ها , به محل مجتمع پردازش و دفع پسماند آرادکوه انتقال داده شده و درین محل دپو می شود .

باقرصاد همینطور به اهمیت نکات زیست محیطی درباره‌ی مشاجره دفن یا این که رفع نخاله های ارثیه از واقعه پلاسکو تاکید کرد و افزود : در‌این ارتباط همگی نکات متبوع راجع‌به مساله محیط زیستی مورد دقت قرار میگیرد و در صورتیکه حوزه محیط زیست هم در‌این ارتباط موضوعاتی را مورد‌علاقه داراست , طی جلساتی با کارشناسان , این مباحث بررسی و در غایت تصمیم گیری می شود

نخاله های ساختمانی , بلای جان جاده های برون شهری ورامین و قرچک

خدمات رسانی شهرداری ناحیه ۲ تهران به زائرین اربعین حسینی در شهر کوت عراق
کارگاه های چرم سازی قرچک به شهرک صنعتی چرمشهر منتقل می‌شوند

شاخص کیفیت هوای تهران سلامت است

به نقل از ایرنا , شهرستان های ورامین و قرچک با داشتن بیش تر از ۹۰ پارچه ده , از جاده های دربین روستایی زیادی برخوردارند که عدم چک بر موقعیت این مسیرها سبب ساز شده تا کسانی فرصت طلب , نخاله های ساختمانی خویش را در کناره جاده ها تخلیه نمایند .

انباشت نخاله های ساختمانی سبب ساز شده تا تپه هایی مرتفع شده در لبه برخی از مسیر های شهرستان های ورامین و قرچک تولید شود .

بر پایه ی ماده ۱۶ ضابطه مدیریت پسماند , تخلیه و ریختن هرگونه زباله و نخاله های ساختمانی از طرف خلافکاران در لبه , نزدیک شهرها و در بخشها مشخص و معلوم نشده از طرف شهرداری جرم بوده و بایستی با خلافکاران برخورد قضایی شود .

مدیر سازمان محیط زیست شهرستان های ورامین و قرچک در‌این ارتباط به خبر نگار ایرنا اعلام کرد : نخاله های ساختمانی و تخلیه آن در بخش ها گوناگون قضیه مهمی است که در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان های ورامین و قرچک مطرح و در باب هدایت آن تصمیم سازی شده‌است .

منصورگل محمدی ذکر کرد : براساس تصمیم اعضای کارگروه مدیریت پسماند , هر مالکی که قصد تخریب و نوسازی ملکی را دارااست ضروری است تا به خواسته تخلیه نخاله ساختمانی , جواز حتمی را از شهرداری و اداره مدیریت پسماند اخذ نماید .

او تصریح کرد : با وجود اقدامات عملی که در رفع اختلال نخاله های ساختمانی در ورامین و قرچک انجام شده اما اندازه متعددی نخاله جا ما‌نده از سالهای پیشین در کناره رویکرد ها مشاهده شده که همت می شود با همیاری شهرداری , این خلل برطرف شود .

گل محمدی تصریح کرد : مکان هایی در شهرستان های ورامین و قرچک به مراد تخلیه نخاله تعبیه شده که مالکان موظفند مانده مصالح ساختمانی خویش را در‌این اماکن دپو نمایند .

او خاطرنشان کرد : برخی از مسئولان قرچک اذعان دارا هستند که بخشی از نخاله های ساختمانی رها شده در نزدیکی معابر شهرستان , از تهران منتقل شده لذا با همیاری پلیس راهور و پلیس رویه , از ورود خودروهای حمل کننده نخاله ساختمانی به شهرستان دوری می شود .

او تأکید کرد : تخلیه نخاله های ساختمانی در لبه جاده ها جرم محسوب شده و با این اشخاص برخورد رسمی صورت می‌گیرد .

نائب رئیس خدمات شهر شهرداری ورامین هم در‌این ارتباط به خبر نگار ایرنا اظهار کرد : تخلیه نخاله ساختمانی فارغ از جواز شهرداری و اداره مدیریت پسماند ممنوع بوده و پلیس راهور از رفت و آمد خودروی حامل نخاله که فاقد این جواز است پرهیز می نماید .

سید ابوالفضل قاسمی افزود : همانگونه که مردمان در دفع زباله های خانه , با نیروهای شهرداری همیاری می نمایند , در تخلیه نخاله ساختمانی هم می بایست توجه ضروری را به فعالیت آورده و از آزاد سازی آن در خیابان ها جلوگیری نمایند .

او تصریح کرد : شهرداری براساس وظیفه ذاتی خویش در جمع آوری هر نوع زباله و نخاله در سه کشیک کاری اقدام می نماید اما شهروندان هم موظفند تا با رعایت ضابطه , از انباشت هر گونه زباله و نخاله در بخشها شهری و کناره روش ها جلوگیری نمایند .
او تأکید کرد : با همیاری پلیس راهور , از تردد خودروهای تخلیه نخاله فاقد جواز اداره مدیریت پسماند دوری می شود .

نائب رئیس خدمات شهر شهرداری ورامین اظهار کرد : شهرداری به منظور جمع آوری نخاله هایی که از سال‌ها گذشته در لبه معابر باقی‌مانده پیمانکاری را انتخاب کرده که به زودی کار جمع آوری و تخلیه در بخش ها پیش گویی شده از طرف کارگروه مدیریت پسماند را آغاز می نماید .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

Author:

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *